Welkom bij de Wijsneusjes

Dit is een weblog van kinderen van groep 5 en 6 van basisscholen in Amsterdam Noord. In dit blok schrijven hier reporters uit Tuindorp Oostzaan, van de Poolster en de Satelliet en ook kinderen van de IJdoornschool. Zij reageren op elkaars berichten en vinden het leuk als jij zegt wat jij vindt van hun interviews, artikelen, brieven, tekeningen enzovoorts

maandag 7 november 2011

Jantje en het beroemde stelletje

Vanmiddag schreven de kinderen een kettingverhaal. Om de beurt mocht iemand een regel bedenken. Dit kwam eruit:


Jantje en het beroemde stelletje
Gisteravond om half 6 tot half 7 heb ik geboold. (Bowlen: dat is met zo'n bal met gaten erin - juf Wilma)
Ik had 4 strijks gegooid (Een strike heb je als je alle kegels omgooit - juf Wilma)
Jantje gleed met de bal mee en zat vast
Nick en Simon en Roel van Velzen kwamen eraan
Roel van Vlezen zei: jij bent groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk
Jantje zei dan maak ik me klein en van Velzen zei okee, toedeloe!
Roel van Velzen ging weg met Nick en Simon. Hij zei nog een keer 
toedeloe!
Wat een gek verhaal hè? Dat krijg je als je samen een verhaal probeert te schrijven...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten